Insigne knopen deel 2

09 okt 2011

Op zaterdag 8 oktober hebben de welpen deel 2 van het insigne knopen gedaan. Ze hadden thuis een knoop opgezocht en geoefend om die deze middag aan hun nestleden te leren. Dat gaf verrassend leuke resultaten. Zelfs de stropdasknoop is in één van de nesten gedaan.

De meeste welpen kunnen nu een vriendschapsknoop in hun das leggen en begrijpen ook hoe je een kluwen kinderen uit de knoop kunt krijgen…door goed te kijken en met elkaar samen te werken.

Daarnaast hebben de welpen vandaag geleerd hoe je twee palen kruislings aan elkaar vast kunt maken met de mastworp en de kruissjorring. Dat klinkt heel ingewikkeld, maar de meeste welpen pikten het verbazingwekkend snel op. Gelukkig maar, want voor de presentatie op 22 oktober moeten de welpen een object maken waarbij ze deze techniek nodig hebben.

Daarom gaan alle welpen de mastworp en de kruissjorring deze week nog een paar keer thuis goed oefenen. Als je er vandaag niet bij was, kun je de knopen zoeken op internet. Kijk maar op  http://knopen.scouting.nl/ Je papa of mama wil je vast wel helpen, want het is leuk om dit samen te doen. Je hebt thuis natuurlijk geen scoutingtouw, maar een lange oude veter of een stuk sisaltouw is ook goed.

De 3 nestleiders gaan nog op zoek naar een knoop om aan hun nest te leren.

De welpen die nog niet zo heel goed hun veters kunnen strikken, oefenen hier thuis ook nog even mee, zodat iedereen het over 2 weken kan.

We zijn benieuwd wat de welpen volgende week al kunnen…..