Natuurwerkdag 2012

21 okt 2012

Op zaterdag 3 november is het weer natuurwerkdag, deze keer in Axel. En natuurlijk doen wij daar als groep aan mee. Ook andere scoutinggroepen en natuurclubs zullen hier aan de slag gaan. Iedereen mag mee doen, als je je maar aanmeldt.

Het centrale punt voor ons dit jaar is de watertoren in Axel. Onze leden verwachten we daar om 10.00u en kunnen om 15.00u weer opgehaald worden. De welpen gaan een stukje bos uitdunnen, dat wil zeggen dat ze met snoeizagen en snoeischaren bomen gaan weg zagen en knippen om andere bomen meer ruimte te geven. We zoeken ouders om mee te werken en kleine groepjes welpen te begeleiden. Natuurlijk mogen broertjes en zusjes ook mee doen, maar wel onder toezicht van de eigen ouders!

Natuurlijk wordt er niet alleen maar gewerkt. In het bos rondom de watertoren zal er genoeg te spelen zijn: een heuse klimboom, een bietennet, een vlot, en wie weet wat nog meer. Verder wordt er ook goed voor de inwendige mens gezorgd: bolussen, koffie, thee, limonade, warme choco, broodjes, soep, allemaal verzorgd door Scouting EOS Hubertus uit Terneuzen en allemaal gratis.

Alles op een rijtje:

• zaterdag 3 november natuurwerkdag bij de watertoren in Axel van 10.00u tot 15.00u
  • je trekt aan en neemt mee: scoutinguniform, dikke (scouting)trui, een compleet regenpak (het bos is al snel nat, een regenpak houd je droog, warm en schoon)
  • stevige waterdichte schoenen of laarzen
  • eventueel eigen werkhandschoenen (kindermaatjes)
  • je krijgt genoeg eten en drinken
  • aanmelden verplicht (welpen, ouders, broertjes, zusjes) via een mail naar de leiding uiterlijk 27 oktober