Insigne Thuis

05 feb 2013

Insignes horen bij scouting zoals spreekbeurten en werkstukken bij school. Scouting Nederland heeft binnen de 8 verschillende activiteitengebieden waarin de welpen spelen een aantal speciale thema’s uitgediept. Meer hierover kun je lezen achter het tabblad ‘Thema’ en vervolgens ‘Insignes’.

Van 16 februari tot 2 maart gaan de welpen aan de slag met het insigne ‘Thuis’. Dit is een insigne in het activiteitengebied ‘Identiteit’. 3 zaterdagmiddagen verdiepen de welpen zich in allerlei onderwerpen die te maken hebben met thuis. Wat ze precies gaan doen verklappen we natuurlijk nog niet, maar het wordt van alles wat..

Een insigne krijg je niet cadeau, daar moeten de welpen het een en ander voor doen en laten zien. De groep wordt in 3 op leeftijd en scoutingervaring gebaseerde groepjes verdeeld. Die groepjes gaan op eigen niveau allerlei opdrachten uitvoeren. De bedoeling is dat iedereen er alle 3 de keren is, maar als dat niet lukt kan er ook thuis een extra opdracht gedaan worden, zodat op het eind iedereen alle opdrachten gedaan heeft.

Voor sommige onderdelen hebben we de hulp van de ouders nodig. Dit gaan we per e-mail verder uitleggen, zodat iedereen precies weet wat er wanneer verwacht wordt.

Op zaterdagmiddag 2 maart worden de ouders en eventuele broertjes en zusjes om 15.00u in ons lokaal verwacht om de eindpresentatie en het uitreiken van de insignes mee te maken.