Insigne Thuis

24 feb 2013

De welpen zijn thuis enthousiast gaan poetsen om hun insigne THUIS te halen. Vooral de ouders zijn hier blij mee. Kinderen die vrijwillig hun bed verschonen, hun kamer opruimen en stofzuigen, helpen met koken, de afwas en zelfs ramen willen zemen, daar kun je alleen maar stiekem om glimlachen en van genieten.

Deze keer zijn de welpen met twee verschillende onderwerpen aan de slag geweest. Eerst hebben ze allemaal een tijdlijn gemaakt waarop te zien is wanneer hun opa’s, oma’s, papa’s, mama’s, eventuele broertjes, zussen en zijzelf geboren zijn. Zo maken ze een stukje familiegeschiedenis inzichtelijk.

Daarna ging het over hoe je vanuit thuis de wereld in gaat en hebben ze de route naar scouting getekend. De leiding is erg benieuwd of de ouders deze route herkennen van hun wekelijkse tochtje naar ons scoutinggebouw.

Komende zaterdag 2 maart is het dan zover dat de welpen hun insigne in ontvangst mogen nemen. Eerst krijgen ze echter nog een opdracht waarin ze met elkaar hun toekomst gaan verbeelden. Hiervan gaan de welpen een voorstelling maken die de ouders natuurlijk te zien krijgen. Alle thuisopdrachten moeten deze dag ingeleverd worden, dus ook het door de ouders afgetekende briefje met schoonmaakopdrachten.

Alle ouders zijn bij deze uitgenodigd op 2 maart om 15.00u de voorstelling bij te wonen en de expositie van al het gemaakte werk te bezichtigen. Er is koffie, thee, limonade en iets lekkers en vlak voor 16.00u worden de insignes uitgereikt. Dit mag je natuurlijk niet missen!!