Nationale scouting loterij

11 mei 2013

Zaterdag 11 mei beginnen we met de jaarlijkse Nationale Scoutingloterij. Alle leden krijgen 2 boekjes van 10 loten mee naar huis. De bedoeling is deze loten zo snel mogelijk te verkopen en de opbrengst in te leveren bij de leiding zodat er weer nieuwe boekjes mee naar huis genomen kunnen worden. De loten kosten €2,50 per stuk waarvan €1,50 rechtstreeks voor onze groep is. Die andere euro is voor Scouting Nederland en het Scouting Nederland Fonds. Meer lezen over de loterij: https://www.scouting.nl/publiek/steunscouting/loterij

De scoutingloterij is voor ons belangrijk. We mogen een groot deel van de opbrengst houden en dat geld is heel hard nodig voor bijvoorbeeld de aanschaf van nieuwe materialen of het onderhoud van ons gebouw. Daarnaast zijn wij zelf één van de projecten die geholpen zijn vanuit het Scouting Nederland Fonds toen we onverwacht zonder gebouw zaten. Wij weten dus uit ervaring hoe belangrijk het is dat dat Fonds geld heeft om groepen te ondersteunen, want iedere maand brand er wel ergens een clubhuis af.

Binnen onze groep is de lotenverkoop een wedstrijd. De beste verkopers krijgen een naambandje voor op het uniform en de allerbeste verkoper zelfs een heus insigne. Bovendien krijgt de allerbeste verkoper een klein cadeautje en natuurlijk de eeuwige roem. De uitslag van de verkoop wordt bekend gemaakt tijdens de BBQ van de laatste draaidag. Op 15 juni moeten alle overgebleven loten en het geld ingeleverd zijn bij de leiding zodat het tellen kan beginnen. Veel succes allemaal!!