Zomerkamp dag 1

09 jul 2013

De eerste dag van het zomerkamp moesten de welpen vroeg opstaan om door verschillende heenreisouders naar Veldhoven gebracht te worden. Daar aangekomen wachtte zowel de ouders als de welpen een flinke tocht. De ouders gelukkig in hun eigen auto, de welpen lopend door Veldhoven met als aanwijzing een verhaal over het hedendaagse dwergenleven, waar de route in verstopt zat. De verrassing zat in de pauze: een bezoek aan de plaatselijke kinderboerderij met daarnaast een geweldige speeltuin waar ze zich een flinke tijd hebben vermaakt. Daarna moest het scoutinggebouw nog gevonden worden. Daarvoor kregen ze een smileyroute dwars door een mooi groot bos die uiteindelijk uitkwam op de eindbestemming, waar na het opmaken van de bedden het avondeten klaar stond: heerlijke gegrilde kippenpoten met rijst, kerriesaus, bloemkool en salade.

Na het corvee maakten de welpen kennis met 5 van de 7 dwergen. Eentje was er nog in de diamantmijn en eentje logeert momenteel bij Sneeuwwitje. De dwergen gaan proberen de welpen het echte dwergenleven bij te brengen. Hiervoor hebben ze de dwergstrijd bedacht, iedere avond allerlei spelletjes in wedstrijdvorm, waar de verschillende groepjes een heuse kamptrofee mee kunnen winnen. Deze avond zijn de welpen getest op hun kennis van de dwergennamen en verschillende sprookjes en dat viel niet mee, de leiding was hard nodig om hun eigen groepje naar de overwinning te leiden. Inmiddels kunnen de welpen ook lopen, drinken en koekhappen als echte dwergen.

Toen het echt al verschrikkelijk laat was hebben ze het eerste deel van hun zelfgemaakte kamplied gezongen en naar een sprookje van Andersen geluisterd. Daarna was het de hoogste tijd, of eigenlijk al veel te laat, om te gaan slapen.

Tijdens deze week zijn wij natuurlijk te volgen op deze website. Maar ook op Twitter en Facebook, waar de eerste berichten en foto’s al op staan. Die zijn beide ook zonder account te bekijken!