Zomerkamp dag 2

11 jul 2013

De tweede dag was een dag van handel in diamanten en zwart geld. Dwergen hebben het zwaar tegenwoordig. Bestonden er vroeger 7 dwergen, tegenwoordig zijn er meerdere dwergengroepen die allemaal in de diamantenhandel zitten. De concurrentie is dus groot. Waar het er eerst nog om ging zoveel mogelijk diamanten te bemachtigen ten koste van de andere dwergengroepen, een relatief legale bezigheid, werd het later op de dag crimineler toen 2 dwergenmaffiafamilies elkaar bestreden in de jacht op zwart geld.

Hongerig ging iedereen aan tafel waar heerlijke nieuwe gekookte aardappels, doperwten, sperziebonen, appelmoes, rauwe worteltjes en saucijsjes op het menu stonden. Ook de vlaflippen gingen er als toetje goed in.

Tijdens de dwergstrijd moesten er natuurlijk diamanten vervoerd worden op een ingewikkelde manier met een emmertje aan een enorm rond touw en stonden er nog wat wedstrijdjes op het programma. Het kamplied heeft inmiddels 6 coupletten, 2 van elke groepje en voorleesdwerg Doc kreeg de welpen vlak voor het slapen gaan weer rustig.

De scouts logeerden deze nacht bij ons in tentjes van stukken landbouwzeil.