Minikamp EHBO

16 mrt 2014

Ons volgende minikamp is op vrijdag 11 en zaterdag 12 april. We beginnen die vrijdagavond om 19.00u met het installeren van nieuwe leden waarbij hun ouders, broertjes en zusjes natuurlijk van harte welkom zijn. Het is altijd een feestelijke gebeurtenis en vergeet vooral de camera niet mee te nemen. Na de koffie, thee, limonade en iets lekkers is dit feestje klaar en beginnen we met het eigenlijke programma.
We slapen in ons eigen gebouw. Welpen voor wie een nachtje bij ons slapen nog iets te veel gevraagd is, kunnen op vrijdagavond rond 21.30u worden opgehaald en zaterdagochtend rond 08.30u worden teruggebracht. Wel graag in overleg met de leiding!

Dit minikamp staat in het teken van het INSIGNE EHBO. De welpen die er op 15 maart waren, hebben al een lesje EHBO gehad van 2 leden van de EHBO vereniging uit Koewacht. Tijdens de EHBO estafette die daarna volgde hebben ze ook zo het een en ander kunnen leren en oefenen. De kinderen die er op 15 maart niet waren, krijgen tijdens het minikamp een extra ‘lesje’ EHBO, dus ook zij kunnen gewoon met het insigne mee doen.  Het is de bedoeling dat aan het eind van het minikamp alle deelnemers met het insigne naar huis gaan.

Natuurlijk willen de welpen aan hun ouders laten zien wat ze geleerd hebben. Daarom verwachten we de ouders op zaterdagmiddag 12 april om 15.15u om bij de presentatie en uitreiking van het insigne aanwezig te zijn.

Welpen die niet meedoen met het minikamp kunnen op individuele basis het insigne halen als ze dat willen, maar daar zullen ze wel het een en ander thuis voor moeten doen en oefenen. Neem hiervoor contact op met de leiding.

Alles nog even op een rijtje:

– vrijdag 11 april 19. 00u start minikamp en installatie nieuwe leden
– zaterdag 12 april 15.15u presentatie en uitreiking insigne EHBO
– kosten voor het minikamp: €5,- overmaken naar IBAN: NL37 RABO 0133256340 van Stichting Beheer Scouting Axel onder vermelding van 'minikamp' en de naam  van de welp
– uiterlijk 5 april moet het bedrag bij ons binnen zijn, de betaling is tevens de aanmelding
– stuur een mail naar de leiding als jouw welp niet mee kan doen, individueel het insigne wil halen of thuis wil slapen

De bagagelijst is als volgt:

– uniform met das en stevige wandelschoenen heeft iedereen aan
– dikke trui of jas (we zijn ook 's avonds nog buiten)
– dagrugzak met regenpak en flesje water
– Slaapmat   slaapzak   kussen   knuffel
– Pyjama   schoon ondergoed
– Toilettas met tandenborstel en tandpasta
– zaklamp

Betaal meteen of meld je meteen af zodat de leiding snel weet wie er allemaal mee gaan doen en het benodigde aantal insignes kan bestellen!