Minikamp

15 okt 2021

Op 12 en 13 november houden we het 1e minikamp van het nieuwe scouting seizoen. We beginnen op vrijdagavond om 19.00u en eindigen zaterdagmiddag om 16.00u.

Het minikamp is altijd een mooie gelegenheid voor jonge welpen om te oefenen met logeren. Het is maar 1 nachtje gewoon in ons eigen gebouw. Natuurlijk gaan de welpen veel te laat slapen, want krijg ze maar eens in slaap, met z’n allen op matjes in het welpenlokaal. Maar gelukkig is er de zondag nog om uit te rusten. Welpen die zoveel mogelijk overal aan meedoen, speciale draaidagen en kampen, zien we sneller ‘groeien’. Of zoals een trotse welp na zijn eerste zomerkamp zei: ‘Ik ben drie keer dapperder geworden’. Mooi toch..daar is scouting voor bedoeld.
Als blijven slapen echt nog geen optie is, neem dan even contact op met de leiding.

Tijdens een minikamp installeren we ook eventuele nieuwe leden. Bij dit onderdeel zijn de ouders van de betreffende kinderen weer welkom. Zij krijgen hierover apart bericht.

Wat heb je allemaal nodig:

Je uniform en je stevige scouting schoenen heb je natuurlijk aan. Verder een lange broek, eventueel een vest of trui over je blouse en een T-shirt onder je blouse. Een jas heb je in november echt wel nodig, maar de combinatie trui en regenjas is soms ook genoeg. Let zelf even op het weerbericht.

• slaapmat, slaapzak en kussen
  • pyjama en knuffel, schone onderbroek en sokken
  • tandenpoetsspullen en eventueel een kam/borstel
  • zaklamp
  • rugzakje met regenpak en flesje water
  • eventuele medicijnen graag met naam en gebruiksaanwijzing inleveren bij Raksha

Zoals gebruikelijk is bij scouting neem je verder geen koek, snoep, limonade, sieraden, horloges en andere zaken van thuis mee.

Meld je welp aan door €6,- over te maken naar de bankrekening van de welpen NL37RABO 0133 2563 40 van Stichting Beheer Scouting Axel o.v.v. ‘minikamp’ en de voornaam van je welp. Inschrijven kan tot 10 november.