Minikamp 25 – 26 maart

13 feb 2022

We organiseren weer een minikamp van vrijdagavond 25 tot zaterdagmiddag 26 maart. We beginnen vrijdag om 19.00u en eindigen op zaterdagmiddag om 16.00u.

Op vrijdagavond installeren we onze nieuwe leden. Hun ouders zijn bij deze uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn. Nieuwe welpen die nog niet blijven slapen kunnen na de installatie mee naar huis en komen de volgende ochtend om 8.30u terug voor het ontbijt.

Gelukkig mogen we weer met z’n allen blijven slapen in ons gebouw. Dit is leuk, spannend en vooral goed voor de ontwikkeling van onze welpen. Zo leren ze steeds een beetje meer te durven, leren ze omgaan met eventuele heimwee, groeien ze toe naar een paar nachten zomerkamp en zijn het straks stoere scouts die ook kampen in regioverband hebben. Welpen die zoveel mogelijk alles meedoen, zien we sneller zelfstandig worden. Natuurlijk zijn ze moe de volgende dag, na een veel te korte nacht op een matje met een heleboel andere welpen samen in 1 lokaal, maar het is wel een avontuur en daar is scouting voor bedoeld.

Het wordt een uitdagend kamp waarbij vuur de centrale scoutingtechniek is. Dit wil je niet missen!

Meld je welp aan door €6,- over te maken naar de bankrekening van de welpen NL37RABO 0133 2563 40 van Stichting Beheer Scouting Axel o.v.v. ‘minikamp’ en de voornaam van je welp.

Wat heb je allemaal nodig:

Je uniform en je stevige scouting schoenen heb je natuurlijk aan. Verder een lange broek, eventueel een vest of trui over je blouse en een T-shirt onder je blouse zodat die uit kan als het warm is. Een jas heb je in maart echt nog wel nodig, maar de combinatie trui en regenjas is soms ook genoeg. Let zelf goed op het weerbericht, want we gaan hoe dan ook naar buiten.

Je neemt mee:

• slaapmat (geen luchtbed), slaapzak en kussen
  • pyjama en knuffel, schone onderbroek en sokken
  • tandenpoetsspullen en eventueel een kam/borstel. Er hangt papier bij de wasbak om je handen en mond/gezicht af te drogen
  • zaklamp
  • rugzakje met regenpak en flesje water
  • eventuele medicijnen graag met naam en gebruiksaanwijzing inleveren bij Raksha

Zoals gebruikelijk is bij scouting neem je verder geen koek, snoep, limonade, sieraden, horloges en andere zaken van thuis mee.