Minikamp

01 okt 2022

Op kamp gaan is een belangrijk onderdeel van scouting. Dat begint bij de welpen met 1 nachtje minikamp en 4 nachten zomerkamp. Zo groeien de kinderen door naar scouts die langer op kamp gaan en explo’s die hun kampen vaak verder weg houden en zelf ook mee organiseren.

Op vrijdag 11 november om 19.00u start ons volgende minikamp. Het is dus 1 nachtje slapen in ons eigen gebouw en eindigt om 16.00u de volgende dag. Voor de nieuwe kinderen alvast een mooie oefening op weg naar een volgend zomerkamp.

We installeren die avond eerst de nieuwe welpen. Daarbij zijn hun ouders van harte welkom. Dit duurt een half uurtje.

Dit minikamp staat in het teken van het insigne ‘spel-expert’. Een insigne is een plaatje voor op het uniform dat verdiend wordt met geleerde vaardigheden. Scouting Nederland heeft voor elk insigne omschreven wat je moet doen om het insigne te halen. Elke welp die actief meedoet aan het programma verdient wat ons betreft het insigne.

Je welp aanmelden voor het minikamp doe je door €6,- over te maken naar de bankrekening van de welpen NL37RABO 0133 2563 40 onder vermelding van ‘minikamp’ en de voornaam van je welp. Graag uiterlijk 8 november.

Wat heb je allemaal nodig:

Je uniform, das, lange broek en scoutingschoenen heb je aan. Verder een trui of vest en jas.

Elke welp neemt een spel mee dat geschikt is voor de welpenleeftijd. Je moet er wel zelf de spelregels van kunnen uitleggen (dus niet voorlezen van de bijsluiter). Oefen dit van tevoren thuis! Dit is onderdeel van het insigne.

Verder heb je nodig:

• Slaapmat, slaapzak, kussen
  • Pyjama en knuffel
  • Slippers voor binnen
  • Tandenpoetsspullen en eventueel een kam of borstel
  • Schoon ondergoed en sokken
  • Rugzakje met bidon of flesje water en regenpak
  • Eventuele medicijnen met naam en gebruiksaanwijzing inleveren bij Raksha

We maken er weer een geweldig kamp van.