minikamp 17 – 18 november

13 okt 2023

Er staat een nieuw minikamp voor de welpen op de planning. Deze keer beginnen we op vrijdagavond 17 november om 19.00u en eindigen zaterdag 18 november om 16.00u. Één nachtje slapen dus in ons eigen gebouw.

Op kamp gaan hoort bij scouting. Het is één van de uitdagingen die we kinderen bieden, zodat ze in een veilige omgeving met goede begeleiding steeds meer durven. Vooral tijdens de kampen zien we onze leden groeien. De kinderen die alles zoveel mogelijk meedoen, hebben het later makkelijker als scout en explo. De minikampen zijn ook een mooie voorbereiding op de zomerkampen die iets langer duren.

Toch beleven de welpen de minikampen anders dan de zomerkampen. Het is natuurlijk maar één nachtje en ze slapen bij elkaar in één of twee lokalen, afhankelijk van hoe groot de groep is. Daardoor en omdat we pas om 19.00u beginnen, gaan ze te laat slapen. Dus na het minikamp zijn de welpen moe. Ook dat is een ervaring en hoort erbij. Het gaat vanzelf weer over.

Aan het begin van het minikamp op vrijdagavond worden de nieuwe welpen geïnstalleerd. Hun ouders krijgen hierover apart bericht.

Je welp schrijf je in door €6,- over te maken op NL37RABO 0133 2563 40 van Stichting Beheer Scouting Axel onder vermelding van de voornaam van je welp + minikamp. Doe dat nu meteen, dan wordt het niet vergeten.

Dit neem je allemaal mee:

Je uniform, das en scoutingschoenen heb je aan. Een warme trui of vest en (regen)jas ook, of neem je mee.
Verder heb je nodig:

• Slaapmat, slaapzak, kussen
  • Pyjama en knuffel
  • Slippers voor binnen
  • Tandenpoetsspullen en eventueel een kam of borstel
  • Schone onderbroek en sokken
  • Rugzakje met bidon of flesje water, zaklamp en regenpak (let op het weerbericht)
  • Eventuele medicijnen met naam en gebruiksaanwijzing inleveren bij Raksha

We gaan ervan uit dat jullie allemaal komen en hebben er al zin in!