Insigne NATUUR

20 jan 2024

Dat scouting meer is dan buitenspelen op de zaterdagmiddag weten jullie wel. Scouting is een leuke combinatie van spelen en leren, uitdagingen aangaan en zo steeds zelfstandiger worden. Het werken met insignes hoort daar echt bij.

Een insigne is feitelijk een badge voor op je uniform, een leuk plaatje erbij op je linkermouw. Alleen krijg je dat plaatje niet zomaar. Een aantal weken lang gaan we met een specifiek onderwerp aan de slag. Spelen en leren komen samen in de vorm van spel, (knutsel)opdrachten, een uitstapje en uiteindelijk een presentatie voor de ouders.

Het kan natuurlijk gebeuren dat welpen soms niet naar scouting kunnen komen en daardoor een opdracht missen. Om toch het insigne te verdienen kan het zijn dat er dan thuis iets gedaan moet worden. Ondersteun dit thuis asjeblieft zodat elk kind het insigne echt zelf verdient.

Op 3 februari starten de welpen met het insigne NATUUR. Dit loopt door tot 23 maart. Op die dag staat een uitstapje naar het strand gepland en als afsluiter het museum voor de ouders. We hebben voor dit uitstapje wel ouders met auto’s nodig die het leuk vinden om mee te gaan, of in elk geval ouders die willen rijden. Anders gaat het niet lukken. Geef het alvast door als je beschikbaar bent.

En er zit zelfs een minikamp in het insigne, op 1 en 2 maart. Hierover maken we een apart bericht.

Jullie kunnen ons misschien wel helpen. We hebben het een en ander nodig:

• Ongeveer 20 terra cotta potjes in kleine maatjes
  • Ongeveer 20 bloembollen (bijvoorbeeld tulpen)
  • Gipsverband dat over de datum mag zijn
  • Tijdschriften over de natuur (wild van Freek, wereld natuur fonds, etc.)

Heb je zoiets en wil je het ons geven, neem het dan volgende week mee naar scouting. Alles dat we krijgen, hoeven we niet te kopen 😊